• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 4 خرداد 1401
کد مطلب : 161706
+
-

کوتاه از حادثه/سقوط هواپیمای جنگنده و شهادت خلبانان

کوتاه از حادثه/سقوط هواپیمای جنگنده و شهادت خلبانان

سقوط یک فروند هواپیمای جنگنده در استان اصفهان به شهادت خلبان و کمک خلبان منجر شد.
به گزارش همشهری، این هواپیمای جنگنده اف7 که متعلق به ارتش است صبح سه‌شنبه برای انجام تمرین تیراندازی آموزشی به پرواز در آمد اما ساعت8:30 دچار سانحه شده و در منطقه انارک اصفهان از توابع شهرستان نایین سقوط کرد. در این حادثه هردو سرنشین این هواپیما یعنی خلبان و کمک خلبان که دارای درجه‌های سرگردی و ستوان یکمی بودند، شهید شدند. سرهنگ رسول معتمدی، مسئول روابط‌عمومی ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، در این‌باره گفت: این هواپیما از نوع جنگنده آموزشی و ماموریت آن تیراندازی هوایی بوده است.
وی گفت: شرایط هوایی هیچ تأثیری در بروز این حادثه نداشته است. صرف نقص فنی هواپیما تشخیص اولیه این سانحه است. با این حال موضوع در دست بررسی است.  وی  افزود: در این سانحه متأسفانه سرگرد قاسم زمانی و ستوان یکم محمدجواد بای، خلبان و کمک خلبان که به‌عنوان استاد و شاگرد در این تمرین تیراندازی هوایی حضور داشتند به شهادت رسیدند.

اعترافات عجیب قاتل کیف‌قاپ 
مجرم سابقه‌دار که در جریان سرقت کیف مردی، وی را هل داده و موجب مرگش شده بود پس از 10روز فرار دستگیر شد.
به‌ گزارش همشهری، ساعت 23دوشنبه به قاضی محمدرضا صاحب‌جمعی، بازپرس ویژه قتل پایتخت خبر رسید که مردی حدودا 46ساله به طرز مشکوکی جانش را از دست داده است. متوفی از 10روز قبل به‌دلیل ضربه‌ای که به سرش وارد شده بود در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بود، اما به‌رغم تلاش پزشکان، دوشنبه‌شب جانش را از دست داد. با شروع تحقیقات مشخص شد که متوفی به دام یک سارق کیف‌قاپ گرفتار شده است. دزد بی‌رحم در جریان سرقت، وی را هل داده و همین موجب شده که سر او به جدول برخورد کرده و در نهایت باعث مرگش شود. در این شرایط جسد متوفی به پزشکی قانونی انتقال یافت و پرونده جنایت پیش روی تیم جنایی پایتخت تشکیل شد. کارآگاهان برای به ‌دست آوردن ردی از عامل جنایت راهی محل حادثه شدند و به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته اطراف آنجا پرداختند. تصاویر نشان می‌داد که مقتول در حال عبور از خیابان بوده که ناگهان مردی که به‌نظر می‌رسید اهل کشور افغانستان است به وی حمله کرده و پس از سرقت کیف، ‌او را هل داده است. با به‌دست آمدن مشخصات هویت سارق، تحقیقات ادامه پیدا کرد تا اینکه  هویت قاتل شناسایی و او در خانه‌ای در جنوب پایتخت دستگیر شد. متهم اهل کشور افغانستان و حدودا 30سال سن دارد که پیش از این به اتهام کیف‌قاپی به زندان رفته بود. مجرم سابقه‌دار در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد، اما انگیزه عجیبی را مطرح کرد. او گفت: روز حادثه با مقتول سوار بر اتوبوس بی‌آرتی شدم. او خودش را به من نزدیک و سر صحبت را باز کرد، اما وقتی پیاده شد متوجه شدم که گوشی موبایل مرا سرقت کرده است. به سرعت از اتوبوس پیاده شدم و به تعقیب او پرداختم. وی ادامه داد: وقتی او را گیر انداختم با وی درگیر شدم و می‌خواستم کیفش را که می‌دانستم گوشی موبایلم داخلش است بقاپم، او اما مقاومت کرد و ناچار شدم برای سرقت کیفش، ‌وی را هل بدهم، ولی قصد کشتن او را نداشتم و نمی‌دانستم با این اتفاق جانش را از دست می‌دهد.
 گفته‌های عجیب متهم تمامی نداشت و او در ادامه گفت: وقتی کیف مقتول را قاپیدم در حال فرار بودم که یک موتوری به تعقیبم پرداخت. او با تهدید از من خواست تا کیف را به او بدهم و درواقع به دام یک سارق گرفتار شدم و ناچار شدم کیف مقتول را به او بدهم. متهم گفت: من فکر نمی‌کردم اگر مقتول را هل بدهم جانش را از دست می‌دهد و زمانی که دستگیر شدم تازه فهمیدم او فوت شده است. وی درحالی چنین ادعای عجیبی مطرح کرده که تصاویر نشان می‌دهد او در اطراف محل حادثه کمین کرده و منتظر سوژه‌ای برای سرقت بوده است. از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌داد او در زمینه کیف‌قاپی نیز سابقه‌دار و ادعایی که مطرح کرده دروغ است. متهم با دستور بازپرس جنایی تهران برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

برخورد اتوبوس با 20خودرو در کرج 
یک اتوبوس شرکت واحد به‌دلیل نقص فنی در ترمز با 20خودرو برخورد کرد که این حادثه دست‌کم 3مصدوم برجای گذاشت.
به گزارش همشهری، مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس درباره جزئیات این حادثه گفت:ساعت 7:30صبح دیروز یک دستگاه اتوبوس شرکت واحد در پل حصارک کرج به‌دلیل اشکال در ترمز وارد لاین مقابل شد. وی افزود: اتوبوس که ترمز بریده بود صحنه وحشتناکی را رقم زد؛ راننده کنترل خودرو را از دست داده و با گذر از بلوار شهید بهشتی، پس از ورود به لاین مقابل با 20دستگاه خودرو برخورد کرد.  سخنگوی اورژانس کشور گفت: در این حادثه ۳ نفر مصدوم شده‌اند که با حضور عوامل اورژانس به بیمارستان مدنی انتقال یافتند. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که این اتوبوس مربوط به بخش خصوصی بوده و این حادثه خسارت سنگینی را به بار آورده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید